Tillbringar torsdagen i Berlin där vårt svenska H&M storsatsar på inredning. Hit har man bjudit ca 150 journalister från Europa för att titta på nya produkter. Och nu med fokus på inredning.
Allas vår trendexpert Steffo blev nedbjuden som en av fyra svenskar att titta på den här exklusiva visningen. Det blev en härlig dag med massor av inspirerande textilier. Man pratar om fyra stilar: klassisk (New England), stram och designig (bokstäver och siffror på svart eller vitt), natur (beige och romantiskt) och ungdomligt (färgklickar och galna prints).
Morgontrött TV4-fotograf… Felix sooooooover.
Flera morgontrötta resenärer. Sittandes i päls Petra Buchinger från H&M, i gul halsduk Sonja från Plaza Interiör, med vitt papper i handen Anna Eriksson från Sköna Hem.
Karin Ohlson Leijon från Elle Interiör.
På väg till Berlin.
Petra visar vägen till Sowohl als aus i Prenzlauberg för frukost.
Sightseeing-stop. Alla fotograferar Fehrnsehturm.
Framma vid “location”, en gammal gasfabrik.
Sjukt cool byggnad. Som ett tegelpalats.
Felix förbereder sig för att filma.
Champagne-pojkar.
Alla journalister gick runt i fyra installationer som var byggda som olika rum. Ljuset förändrades hela tiden efter någon slags dygnsrymt. Det var nån som snarkade, nån som duschade etc.
Från “vardagsrummet”.
Sonja fotar till Plaza interiör.
Kök.
Mer kök.
Kuddar.
Sängkläder med fejkat solljus.
Karin från Elle Interiör funderar…
Lyxig lunch.
Här kommer ett antal bilder för att illustrera de olika stilarna.
1. “den cleana looken”, mycket grafik som förmodligen passar en storstadspublik.
2. “den naturliga looken” med mycket beige och romantiska mönster. Dekorativt med basiga neutraler.
3. “den klassiska looken” med nautiska och sportiga inslag. Typiska “gant”-manér.
4. “den ungdomliga looken”, här är det mycket mode och spännande prints. Och här lyckas H&M absolut bäst. Här har man hittat en egen stil. Det här gillar vi.