Vi på Trendgruppen har redan tröttnat på lågkonjunkturen. Vi beslutade oss för att skicka Stefan till Las Vegas för att se vad som händer i världens viktigaste ekonomi.
Det sägs att i lågkonjunktur så spelar vi mer på triss och dobbel.
Julen smyger sig fram i Las Vegas. Förvånansvärt få granar.
Las Vegas har Usas bästa restauranter. Nytt verkar vara att äta smårätter från Asien. Notera det halvmörka dagsljuset som konstant omger en.
Hotellet. Det fascinerande med hotellen i Las Vegas är hur de hela tiden försöker fånga ens uppmärksamhet. De försöker verka större än vad de egentligen är. Allt i Las Vegas handlar om kommunikation, om att höras och synas.
Ceasar’s Palace med alla lyxbutiker. Hur ska det gå med alla Guccis och Pradas??
Den första butiken vi såg var denna, och vi blev lite förskräckta. 70% rea… – men det visade sig att det bara var på förra årets väskor och herrskor. Allt annat var till ordinarie pris och kunderna trängdes som vanligt.
Men allt i Vegas handlar om att synas. Runt om i stan surrar en konstant ljudslinga, eller flera. Lite muzak för själen. Och ganska snart en margarita i handen.
Spana in markisen ovanför spelmaskinerna. Hemtrevligt?!
Las Vegas otroligt roliga mattor överallt.
Spännande med USAs rena varumärkesbutiker. Här kan man köpa enfärgade M&Ms för 250 kronor kilot.
Och det fascinerande artificiella ljuset överallt bland butiker och spelhallar. Det finns inga fönster och inga klockor för att gästerna inte ska känna av hur tiden går. Läskigt.
Och tre Gucci-butiker hittade vi i Las Vegas. Det förutom Dolce&Gabbana, två Dior-butiker, Prada, Calvin klein, Hermes, Louis Vuitton, Betsy Johnson, Carolina Herrera, Marc Jacobs, Cavalli (plus en Just Cavalli) etc, etc.