Kaffe och innovation

Tidig morgon… Viktor och jag är på Tekniska museet. Här är det pressträff för Nespresso. Anledningen till att man är här, är faktiskt för att man i en marknadsundersökning låtit massa svenskar välja ut de 100 viktigaste innovationerna för hemmet. Nespresso med sina kapslar har revolutionerat sättet att dricka kaffe så därför är de medbjudna. Och idag lanserar man nya smaker och en ny maskin.

Gul Helper från Nespresso tar emot

Bland alla innovationer finns en grävskopa man får leka med

Läskigt. Inte min grej… Men jag kanske måste vänja mig nu när jag har sommarhus??

De nya maskinerna. Rött, vitt och stål. Runda i formen och väldigt italienska i mina ögon.

Jag håller föredrag. Men varför vevar jag alltid med armarna??? Måste sluta med det…

Jag försöker tala om tre huvudtrender.

1. Experten flyttar in. Kalla det surdeg eller choklad eller vad som helst, men vi vill bli expert på ett område. Det handlar om att mat är vår nya hobby, vår passion. Vi skaffar exklusiva saker för att ge vardagen guldkant. Det här handlar om självförverkligande och andra positiva egenskaper.

2. Conversation pieces. Det dyra blir dyrare och det billigare blir billigare. Vi köper bröd som kostar 100 kr styck, men lägger på korv som är köpt på Lidl eller Willys. Och det är okej. Vi gör medvetna val och blandar precis som med mode. Vi letar efter egen stil. I köket kan vi ha billiga köksluckor men superdyr spis, eller tvärtom. Vi pratar om våra val.

3. Mat är det nya svarta. Bengt Frithiofson är med i Let’s Dance och det är självklart. Matmänniskor är nya stjärnor. Vi pratar mat, lever mat. Armani gör självklart en egen chokladkollektion.

Kristen A Hovland från Nespresso presententerar de nya smakerna och tekniska funktionerna i detalj.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments