Nu börjar utställningssäsongen på Designgalleriet. Först ut svenska modemärket Odeur. Odeur är spännande på otroligt många nivåer. En rolig detalj är till exempel att man doftsätter alla plaggen när de kommer ut i butik. Därav namnet. Varför måste ett varumärke lysa upp i ansiktet? Kanske kan man jobba med andra sinnen? Intressant. Och intressant för mig också när jag upptäckte varumärket i Berlin. Det är faktiskt utanför Sverige som Odeur är störst. Kanske är det för att det är ganska avancerat mode med snyggt snitt och kvalitet? Men det är via utlandet som jag hittade svenska Odeur.
Sen 2009 har Petter Hollström och Gorjan Lauseger arbetat tillsammans. Till den här utställningen lanserar man två nya delar – dels en enklare och billigare linjen ODR, och en accessoarlinje som man kallar Artifacts.
Äääääääälskar skorna som är gjorda i Italien. Stora skinnbitar och enkla detaljer.
Odeur arbetar nästan alltid med unisex. Alla plagg fotas på både tjej och kille.
Petter gör sig redo för kvällen.
Gorjan (till höger) pratar med pr-representanten Fredrik Robertsson på Pretto PR.
Första gästen Maria Forssén.
Pär Engsheden kommer förbi och imponeras.
Johanna Etzen
Jake från tidningen Dorian.
Anna från Form for you
Tove och Sara från Trendgruppen
Peter, Hans och Sara Garanty
Anneli Isaksson och Karin Skölberg
Stylistgruppens Ann-Katrin Berggren och Camilla Julner
Johan Lindstén
Stina Engström
Richard Prime på besök
Representanter från nästa utställning som handlar om österrikisk design. Simon, Louisa och Michael
Viktor och Andreas – numera designgruppen Straight Design
Erik Enqvist och Jessica Karlsson