Så kom jag då iväg till Venus-mässan, enligt ryktet Europas största mässa inom det här området. Och det är ju klart att det finns trender inom den här branschen så jag gav mig ut i nåt som jag tycker är vansinnigt läskigt. Som en pryd svensk är det otroligt märkligt…
Avfärd från Stephanies lägenhet.
Fick en stärkande frukost…
På stationen. Kärlek, men på olika sätt…
Mässan är öppen för allmänheten vilket ger en lite “speciell” känsla. Notera den långa kön in för allmänheten och den ganska korta för “professionals”.
Första bilden inne på mässan. Ja, jag var tvungen att fota nåt lite neutralt och så… Helt galet med alla dessa halvnakna tjejer överallt och rätt kaotisk stämning. Hittar man trender här?
Det är verkligen skitsvårt att titta på detta enorma utbud av plast, färg och “tackiness” för att försöka hitta nåt fint och kanske trendigt. Men här är första grejen som var lite rolig. Ett japanskt företag har tagit fram knytnävsstora kvinnliga torsos. Väldigt gummiaktigt. Förmodligen ska den japanska mannen hålla en sån i handen och bli lite glad.
Glassnoppar a Murano-glas…
Jag kom till det bayerska företaget som gjorde trädildos. Huuuuuuuuuuur konstigt som helst. Är man inte rädd för stickor??
Röda träsnoppar??
Det här är verkligen skitjobbigt för en pryd kille…
Första riktiga spaningen. Det handlar mycket om att addera och byta ut. Man vill inte ha samma grej varje gång.
Samma fenomen. Man adderar nåt.
Det fanns lite möbler och inredning också. Här kände jag mig inte lika stressad över porren – men stressad över smaken. Iiieuuuwww….
Men mässan är full av massor av “shower” som snabbt fylls av män med kameror…
Lite slemmigt.
Andra trenden. Allt blir mindre. Efter den här bilden fattade jag att jag tyvärr måste ta i alla saker så att man på bilderna fattar proportioner. Men tro mig. De är ganska små…
Så här måste det bli. Och ja, det här lilla smycket ska man ha i stjärten. Pruda Steffo undrar “men är det inte kallt med metall?”
Parfym. Nu kan man lukta köpa kvinnodofter på flaska.
Svenska Lelo har satsat på lyxsegmentet och det är också otroligt starkt. Absolut trend nummer tre. Dyrt och snyggt förpackat. Lelo menar att färgerna är viktiga och ska kunna följa rådande mode eller inredningstrend.
Mer från lyxiga Lelo.
Mittemot Lelo fanns killarna som sålde intima leksaker av sten… Vet inte om jag förstod varför man ville leka med sten??
Ett holländskt (är de inte alltid holländska??) företag som jag gillade hade gjort leksaker och redskap för duschen. Här ett enkelt munstycke så att man kan stå två och få varmt vatten på sig.
Men som jag redan sagt. Det är otroligt mycket lyx. Alla pratar om att man vill in i “finbutikerna”.
Det ligger mycket i förpackningarna.
Den här typen av diskreta, intima produkter fanns det inte så mycket av.
Som sagt, dyra förpackningar.
Nytt svenskt företag som gör små, färgglada leksaker som ska vara lite mer billiga.
Alla företag av rang ska numera göra en egen ljuskollektion. Doftar gott och kan hällas på nån du tycker om.
Ett spanskt företag som jag träffat tidigare. Bijoux Indiscrets. Otroligt trevliga och bra tjejer.
En dammsugar-liknande apparat som man ska stoppa in snoppen i. Tekniskt – ja, mysigt – nej…
Spännande vuxna kinderegg.
Sportinfluerat erotik.
Och sista bilden får representera Sverige igen. Swede. Oljor och krämer – och ljus, så klart.