Åhlens

Tillbringade onsdag eftermiddag på Åhlens. De hade bjudit in ett gäng nyckelpersoner för att diskutera hur deras varumärke uppfattas.

Min kompis, Maria Andersson som är PR-ansvarig, tog emot med skumpa.

Camilla Fürst från Allt i Hemmet var en av de som var med, annars var det mest modefolk, sminkfolk och designfolk. Syftet var alltså att diskutera hur sortimentet ser ut och hur varumärket Åhlens uppfattas.

Mats Gärdsell som är VD på Åhlens.

Jimmy Schönning är med också. Det blev en intressant diskussion om Åhlens. Alla har åsikter och med tanke på hur trenderna far när det gäller konsumtion så finns det massor att göra för Åhlens. Allt de gör utöver det de gör idag blir ju fantastiskt. Själv kommer jag ihåg på 90-talet när Åhlens var coolt. De var ju liksom först med märken som French Connection och Banana Republic. Eller varför inte Muji. Idag känns inte Åhlens som ett varuhus som vill vara först med spännande internationella varumärket. Man har blivit lite “safe”. Och själv tycker jag att butikerna verkligen behöver en uppryckning… Vi får se vad som händer. Nu har vi proffstyckare levererat vad vi tycker.

Som tack för hjälpen under eftermiddagen så fick jag en stor solhatt… (och en påse med presenter…)

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments