[addthis tool="addthis_inline_share_toolbox_4pi2"]

Vårens trender 2013

Pressdag. Under några dagar i november visar flera av de stora inredningsföretagen sina nyheter för våren. Jag ser alltid fram emot det här för att liksom stämma av med mina egna tankar om trender för 2013. Under nästa år kommer jag framför allt tala om följande fem trender: Urban Farming, Formbart, Syndigt och Saligt, Blue Lagoon och till slut Kul i kök. Först ut för dagen är Lexington.

Lexington fortsätter lansera produkter i sin egen stil. Trendlöst och nordamerikanskt. Vi ser rött, blått och vitt – och gärna tvättat så att det känns använt.

Typiskt tvättat. Lite skrynkligt och nött. Om jag ska placera detta i någon av mina trender så blir det närmast Urban Farming som är en fortsättning på längtan till landet och bort från storstadens hets.

Fint med kabelstickat i pläden.

Min favorit – kudden med fyrkanter. Passar utmärkt i “Formbart”-trenden.

Åhlens har alltid en stor visning med massor av produkter. Högt och lågt. Jag blev särskilt förtjust i det färgglada (surprise…). Allt det här tropiska och färgglada passar ju mina tankar kring trenden om “Blue Lagoon”.

Tropiska färger

Massa textilier som passar “Blue Lagoon”. Här designat av Åsa Ekerholm.

Badlakan som ser ut som en vattenspegel. Fint. Och tropiskt.

Jag törs hävda att påfåglar, kakaduor och parakiter kommer bli stort 2013.

Hos PR-byrån Studio St Paul visades en ner dämpad och rustik känsla. Här lite bagage från Slettvoll.

Träpallar från Lövsjö Loghouse. Passar till min “Urban Farming”.

Watt och Veke.

Ceannis blåste på med massa blått och tropiska färger. Vattenspegeln igen (batik) på en pläd.

Tropiska blommor och färger för Blue Lagoon.

Fåglar…

Jag fotar Viktor bland alla kuddar…

Mateus har också blått och grönt. Tropiskt.

Dödskallen kanske kan passa i trendern “Syndigt och Saligt”.

Mateus på omslaget av Bloomingdales kundtidning som går ut till 1.2 miljoner.

Uppsala-företaget Linum visade också en kollektion med tropiska växter.

Dagen avslutades hos Mille Notti. Här fick jag en dos “Saligt”. Den saliga trenden är ljus och transparent till skillnad från dess motsats “Syndigt”. Men ingen salighet finns ju utan synd… Gillade sängkläderna med hålspetsen.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments